Τμήματα
Τμήμα 2-3 χρονών
Στην ηλικία αυτή οι αλλαγές είναι ραγδαίες!
Στόχος μας είναι να υποστηρίξουμε το κάθε παιδί ξεχωριστά ώστε να:
- Αποκτήσει μεγαλύτερη αυτονομία (να τρώει μόνο του, να πλένεται, να συγυρίζει τα προσωπικά του αντικείμενα, να συμμετέχει στο συγύρισμα της τάξης)
- Αποκτήσει καλύτερο έλεγχο των αδρών κινητικών δεξιοτήτων (κυλά από τη τσουλήθρα, παίζει με μεγάλες μπάλες, να χρησιμοποιεί τρίκυκλα…)
- Βελτιώσει τις λεπτές κινητικές δεξιότητες (χρησιμοποιεί το κουτάλι για να φάει, ζωγραφίζει με μαρκαδόρους, πλάθει με ζυμαράκι, κολλά μικρά αντικείμενα, κάνει δακτυλομπογιές, παίζει με κατασκευαστικό υλικό…)
- Αναπτύξει την ικανότητα συγκέντρωσης του σε ατομικές ή ομαδικές δραστηριότητες, μιμητικά παιχνίδια, στην ακρόαση μουσικής ή μιας ιστορίας…)
- Αναπτύξει σημαντικά τη γλωσσική και εκφραστική του ικανότητα μέσω τραγουδιών, επανάληψης μικρών ιστοριών, χρήσης βιβλίων με εικόνες…
- Συμμετέχει σε παιχνίδια σε μικρές ομάδες. Το παιδί μαθαίνει σταδιακά να μοιράζεται τα παιχνίδια του με τους συνομήλικους, μαθαίνει να περιμένει τη σειρά του, να καταλαβαίνει τα αισθήματα των φίλων του και να ελέγχει τα δικά του!
“Ακούω, μιμούμαι, εκφράζομαι”
Τμήμα 3-4 χρονών
Μέχρι την ηλικία αυτή, τα παιδιά έχουν ήδη αναπτύξει τον αυτοέλεγχο και την αυτοεικόνα τους σε σημαντικό βαθμό. Τώρα είναι ικανά να εμπλέκονται σε πιο πολύπλοκες δραστηριότητες που απαιτούν συνδυασμό δεξιοτήτων. Οι δραστηριότητες αυτές δίνουν τη δυνατότητα στο κάθε παιδί να:
- Εξελίξει περισσότερο τις μεγάλες κινητικές του δεξιότητες (τρέξιμο, πήδημα, σκαρφάλωμα).
- Αναπτύξει την δεξιότητα συντονισμού ματιού – χεριού, που σε συνδυασμό με τη νοητική του ανάπτυξη, του επιτρέπει να αποτυπώνει στο χαρτί πιο “αναγνωρίσιμες μορφές” και να τις ονοματίζει.
- Ικανοποιήσει το ενδιαφέρον του για τους αριθμούς, τα χρώματα, τα σχήματα…
- Ασχοληθεί με παζλ, ασκήσεις σειροθέτησης, ταύτισης…
- Πειραματιστεί μέσα από το συμβολικό παιχνίδι (παιχνίδι ρόλων) μαζί με τους φίλους του και να συμμετάσχει σε δραματοποιήσεις με τη βοήθεια κοστουμιών, αναπτύσσοντας διάφορες επικοινωνιακές δεξιότητες.
- Αναπτύξει τη φαντασία του, να τονώσει τη μνήμη του.
- Εκφραστεί δημιουργικά μέσα από τη ζωγραφική, τη μουσική, τον χορό, το κουκλοθέατρο.
“Ανακαλύπτω φίλους ρόλους και κανόνες”
Η λογική μπορεί να σε πάει από το Α στο Β. Η φαντασία μπορεί να σε πάει παντού!
~Albert Einstein
Τμήμα 4-5 χρονών
Τα παιδιά σε αυτή την ηλικία είναι ικανά να συνδέουν τα όσα ήδη γνωρίζουν με το καινούριο. Έχουν μάθει να συμμετέχουν στις δραστηριότητες ρουτίνας και δείχνουν προθυμία αλλά και αυτοπεποίθηση να συμμετέχουν σε καινούριες.
Η Νηπιαγωγός, μέσα από τις δραστηριότητες που αναπτύσσει, δημιουργεί ευκαιρίες για:
- Ανάπτυξη της ικανότητας κατανόησης και έκφρασης των συναισθημάτων του αλλά και των φίλων του, επίλυσης προβλημάτων και συνεργασίας.
- Χρήση πιο επεξεργασμένου λόγου αλλά και μια πρώτη επαφή με τα γράμματα (προαναγνωστικές / προγραφικές ασκήσεις, ταύτιση ήχου με γράμμα ή συλλαβή).
- Εμπλοκή του παιδιού σε μαθηματικές έννοιες (αρίθμηση, γεωμετρικές έννοιες – έννοιες χώρου, κανονικότητες, μέτρηση…).
- Ανάπτυξη της φαντασίας – η ικανότητα του εξάλλου να εκφράζεται μέσω της τέχνης είναι αυξημένη και το σχέδιο του γίνεται συγκεκριμένο και αναγνωρίσιμο.
- Δραματοποίηση ιστοριών και παιχνίδια ρόλων.
- Συμμετοχή σε μαθήματα για εκμάθηση της Αγγλικής γλώσσας.
“Ακούω, μιμούμαι, εκφράζομαι”
Τμήμα 5-6 χρονών
΄Ολες οι δραστηριότητες σε αυτή την ηλικία στοχεύουν στην ολοκλήρωση της προετοιμασίας των παιδιών ώστε με αυτοπεποίθηση να μεταβούν στο δημοτικό σχολείο.
Καθημερινά, το κάθε παιδί έχει την ευκαιρία να εμπλακεί σε δραστηριότητες που στόχο έχουν να το βοηθήσουν να:
- Εκφράζει τα συναισθήματα, τις σκέψεις και τις ιδέες του, συμμετέχοντας σε μια συζήτηση
- Αναπτύξει συνεργατικές δεξιότητες μέσα από τη συμμετοχή του σε μελέτη θεμάτων που το ενδιαφέρουν.
- Εξελίξει τον λόγο του σε ποσότητα και πολυπλοκότητα και να αναπτύξει δεξιότητες γραφής και ανάγνωσης.
- Αναπτύξει την μαθηματική σκέψη και την δεξιότητα επίλυσης απλών προβλημάτων.
- Εξοικειωθεί με απλές έννοιες επιστήμης (– παρατήρηση – διατύπωση ερωτήματος – επίλυση προβλήματος) μέσα από διάφορα πειράματα.
- Χρησιμοποιεί χάρτη – υδρόγειο σφαίρα
- Μάθει να τρέφεται υγιεινά
- Συμμετέχει ενεργά στη δραματοποίηση ιστοριών.
- Εξοικειωθεί με τη χρήση νομισμάτων