Skip to content

Δραστηριότητες

Το Νηπιαγωγείο μας, ως Νηπιαγωγείο «ομοίου τύπου», στηρίζει την παιδαγωγική του Πρακτική στο Αναλυτικό Πρόγραμμα ΥΠΑΝ. Με βάση αυτό, το κάθε παιδί έχει την ευκαιρία να εμπλακεί σε δραστηριότητες που στόχο έχουν να το βοηθήσουν να αναπτυχθεί προσωπικά και κοινωνικά, να ενδυναμωθεί συναισθηματικά, να αναπτύξει τις κινητικές και νοητικές του δεξιότητες.

Projects

Επιπλέον, η μέθοδος Project (Βιωματική προσέγγιση της μάθησης) έχει σημαντική θέση στο πρόγραμμα μας, καθώς ενθαρρύνει την αυτενέργεια, την ανάπτυξη πρωτοβουλίας, υπευθυνότητας και αυτοπεποίθησης των παιδιών! Το project είναι η σε βάθος μελέτη ενός θέματος από μία ομάδα παιδιών ή και από ολόκληρη τη τάξη. Ένα project μπορεί να διαρκεί λίγες μέρες ή και εβδομάδες, ανάλογα με το ενδιαφέρον των παιδιών. Η συμμετοχή και συμβολή των γονιών είναι πολύτιμη.

Τα θέματα των ενοτήτων και των projects προέρχονται και αφορούν διάφορα Γνωστικά Αντικείμενα.

Θεματικές ενότητες

Στο Νηπιαγωγείο μας εργαζόμαστε με Θεματικές ενότητες ή θέματα. Συνήθως διαρκούν από μία μέχρι δύο εβδομάδες. Τα θέματα αυτά έχουν άμεση σχέση με το περιβάλλον αλλά και τα ενδιαφέροντα των παιδιών, ώστε να βρίσκουν νόημα σε αυτά και να έχουν κίνητρο να οικοδομήσουν ενεργά την γνώση.

Τα θέματα των ενοτήτων και των projects προέρχονται και αφορούν διάφορα Γνωστικά Αντικείμενα.

Γνωστικά Aντικείμενα

Γλωσσική Αγωγή

Η Γλωσσική Αγωγή στο Νηπιαγωγείο, στοχεύει στην ανάπτυξη προφορικών και γραπτών δεξιοτήτων των παιδιών, μέσα από τη συμμετοχή σε συζητήσεις, την έκφραση σκέψεων και συναισθημάτων, την αφήγηση ιστοριών και την κατανόηση διαφορετικών μορφών λόγου. Ενισχύεται η ικανότητα τους να ακούν, να μιλούν, να θέτουν ερωτήσεις και να παράγουν λόγο με δημιουργικότητα και ποικιλία μέσων.

Μαθηματικά

Τα μαθηματικά στο Νηπιαγωγείο εστιάζουν στην ανάπτυξη βασικών μαθηματικών δεξιοτήτων, μέσα από πρακτικές όπως η επίλυση προβλημάτων, η ποσοτική και αφηρημένη σκέψη, η χρήση εργαλείων και η μοντελοποίηση. Οι μαθησιακές εμπειρίες οργανώνονται γύρω από πέντε βασικούς τομείς: Αριθμοί και πράξεις, μέτρηση, γεωμετρία, άλγεβρα και στατιστική – πιθανότητες.

Φυσικές Επιστήμες

Οι Φυσικές Επιστήμες στοχεύουν στην καλλιέργεια της επιστημονικής σκέψης των παιδιών μέσα από δραστηριότητες που ενισχύουν τη συλλογή και ταξινόμηση δεδομένων, τη διατύπωση ερωτημάτων και υποθέσεων, την παρατήρηση και τον πειραματισμό. Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, τα παιδιά εξερευνούν και κατανοούν διάφορα φυσικά φαινόμενα και έννοιες (όπως η ήχος, το φως, οι μαγνήτες, ο ηλεκτρισμός κ.ά.).

Κοινωνικές Σπουδές

Σκοπός των Κοινωνικών Σπουδών είναι να προσφέρει ποικίλες εμπειρίες στα παιδιά, γύρω από κοινωνικά-πολιτικά, οικονομικά, γεωγραφικά, ιστορικά και θρησκευτικά-ηθικά ζητήματα. Το γνωστικό αυτό αντικείμενο ασχολείται μεταξύ άλλων με τις πολλαπλές ταυτότητες του παιδιού (φύλο, εθνικότητα, ηλικία, οικογένεια κλπ), τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του, διάφορες οικονομικές έννοιες αλλά και έννοιες χρόνου.

Μουσική Αγωγή

Σκοπός των δραστηριοτήτων της Μουσικής είναι η ανάπτυξη μουσικής παιδείας (κουλτούρας) των παιδιών μας, μέσα από εμπειρίες οι οποίες εδραιώνουν τις δεξιότητες, γνώσεις και στάσεις τους, έτσι ώστε, με την ενεργητική συμμετοχή τους ως ακροατές, εκτελεστές και συνθέτες, να επικοινωνούν μέσω της μουσικής και να οικοδομήσουν μια δημιουργική διά βίου σχέση με αυτή.

Φυσική Αγωγή

H ενασχόληση των παιδιών με τη Φυσική Αγωγή, από μικρή ηλικία, θεωρείται καθοριστική για την μετέπειτα φυσική τους δραστηριότητα και κατάσταση. Στόχοι του γνωστικού αντικειμένου της Φυσικής Αγωγής είναι η ανάπτυξη αδρών κινητικών δεξιοτήτων (μετακίνησης, σταθεροποίησης και χειρισμού), η συμμετοχή σε ομαδικά παιχνίδια αλλά και η απόκτηση θετικής εμπειρίας από τη φυσική δραστηριότητα!

Εικαστικές Τέχνες

Οι Εικαστικές Τέχνες, σαν μέρος της καθημερινής μας ζωής αλλά και αναπόσπαστο μέρος του τοπικού και παγκόσμιου πολιτισμού, δίνουν την ευκαιρία στα παιδιά να πειραματιστούν με υλικά και μέσα, να εξοικειωθούν με εικαστικές πρακτικές, χρησιμοποιώντας διαφορετικά εργαλεία, να αλληλοεπιδράσουν με έργα τέχνης αλλά και να εκφραστούν μέσω της εικαστικής δημιουργίας.

Τεχνολογία και Ρομποτική

Στο Νηπιαγωγείο μας, θεωρούμε σημαντικό τα παιδιά μας να έρχονται σε επαφή με την τεχνολογία και την ρομποτική, πάντα μέσα σε ένα οργανωμένο πλαίσιο και με βασικό κριτήριο την κατάλληλη χρήση τους. Μέσα από διάφορα εργαλεία και μέσα, αναπτύσσουν δεξιότητες που είναι απαραίτητες για τη σημερινή εποχή, όπως η επίλυση προβλημάτων, η συνεργασία και η κριτική σκέψη.

Αγγλικά

Για τη διδασκαλία των Αγγλικών χρησιμοποιούμε οπτικοακουστική μέθοδο με τη χρήση διαδραστικού πίνακα (Interactive Touch Screens). Μέσα από εξειδικευμένο πρόγραμμα, αναγνωρισμένο από το ΥΠΑΝ, και μέσα από πολλά παιχνίδια, τα παιδιά αποκτούν ορθή προφορά και εξοικειώνονται με τα ακούσματα της γλώσσας. Το μάθημα διδάσκει πτυχιούχος εκπαιδευτικός με ειδίκευση στον συγκεκριμένο τρόπο μάθησης.

Κάθε παιδί είναι ένας καλλιτέχνης. Το θέμα είναι πως θα παραμείνει καλλιτέχνης μεγαλώνοντας.

~Pablo Picasso